niedziela, 26 stycznia 2014

PLACEK DROŻDŻOWY

Dzisiaj upiekłam placek drożdżowy z nowego przepisu. Jak przyrządziłam ciasto?:) Bardzo prosty przepis:
Składniki:
- 500 gramów mąki pszennej 550,
- 15 g drożdży świeżych,
- 250 g mleka,
- 60 g masła,
- 40 g cukru,
- 2 jajka,
- 10 g soli.
Sposób przyrządzenia:
W garnuszku przygrzewam mleko, dodaję masło, cukier i sól. Następnie rozrabiam drożdże z odrobiną mleka, aby się ruszyły. W międzyczasie stygną mi składniki z garnuszka. Po około 5-7 minutach do przesianej mąki dodaję składniki płynne, rozrobione drożdże i roztrzepane jajka. Wszystko wyrabiam, aż do uzyskania gładkiego ciasta (jak odchodzi od rąk). Odstawiam na 0,5- 1 h do wyrośnięcia.Po tym czasie wyjmuję ciasto z miski, odgazowuję i wkładam do foremki. Ja lubię placki w tradycyjnych- długich foremkach, ponieważ ładnie się kroją i można dzieciakom zrobić fajną kanapkę z masłem. Ale forma może być dowolna:). Wkładam do piekarnika nagrzanego do temp.200 stopni i piekę do zarumienienia. U mnie jest to od 17 do 22 minut. Smacznego!:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz