niedziela, 12 stycznia 2014

MOJE WYPIEKI - BUŁKA WROCŁAWSKA

Na śniadanie bułka wrocławska:)...i przepis, jeśli ktoś zechce sobie upiec.                
- 390 gr mąki tortowej pszennej,
- 250 ml wody ciepłej,
- 5 gr drożdży instant,
- 1 łyżeczka cukru,
- 1 łyżeczka soli.
Do miski wsypuję drożdże, przesianą mąkę, dodaję wodę. Mieszam, dodaję cukier, sól. Wyrabiam gładkie ciasto. Odstawiam, aby urosło - 2h. Potem formuję bułkę wrocławską. Ja, nie miałam formy więc wykorzystałam zwykła blachę. Posmarowałam masłem, wysypałam otrębami i uformowaną bułkę włożyłam do wyrośnięcia na blasze, oczywiście szwem (śluzą) do dołu.  Jak widzę, że zaczyna rosnąć, mniej więcej x 1,5 , wtedy włączam piekarnik do nagrzania 180 stopni. W między czasie bułkę smaruję wodą i nacinam 3 razy ostrym nożykiem - ukośnie. Po nagrzaniu piekarnika wstawiam blaszkę z bułką i spryskuję spryskiwaczem piekarnik. W trakcie pieczenia też spryskiwałam, ale dopiero po 15 minutach od włożenia bułki do piekarnika. Przepis ten wypróbowałam kilka razy i... za każdym razem używałam różnej ilości wody, ponieważ temperatura  u mnie w domu waha się i raz dodaję mniej, raz więcej więc ciasto - każdy musi sobie w trakcie wyrabiania ocenić, czy nie jest za ścisłe lub też za luźne. U mnie w piekarniku piekłam 29 minut od momentu włożenia. Życzę smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz